Urząd Miejski - informacja o wykonanym remoncie

Od 2 listopada 2022r. Urząd Miejski w Kuźni Raciborskiej jest ponownie otwarty dla mieszkańców w swojej siedzibie przy ul. Słowackiego 4.

Przez osiem miesięcy siedziba Urzędu znajdowała się w tymczasowej lokalizacji przy ul. Jagodowej 15 oraz Kościelnej 4, co było następstwem prowadzonych prac remontowo – budowlanych w budynku przy ul. Słowackiego 4.   

Zadanie pn. Modernizacja i termomodernizacja budynku Urzędu Miejskiego w Kuźni Raciborskiej przy ul. Słowackiego 4 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) dla osi priorytetowej: IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna dla działania: 4.3. Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej dla poddziałania: 4.3.2. Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej – RIT było realizowane od listopada 2021 roku.

Wykonawcą prac była firma Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Ecomplex Grinspek Ewa,  44-282 Łuków Śląski ul. Lipowa 2 c.

Wartość wykonanych robót: 3.760.446,36 zł brutto.

 Zakres prac obejmował:

Roboty budowlane :

- termomodernizację ścian zewnętrznych,
- termomodernizację ścian cokołu i piwnic,
- docieplenie stropodachu budynku wraz z wymianą pokrycie dachowego,
- wymianę rur spustowych i rynien,
- wymianę balustrad wewnątrz i na zewnętrz budynku,
- przebudowę schodów zewnętrznych i zadaszenia przy wejściu do budynku od frontu;
- budowę pochylni zewnętrznej dla osób niepełnosprawnych;
- przebudowę pomieszczeń w budynku Urzędu Miejskiego w Kuźni Raciborskiej w celu wykonania pomieszczenia Punktu Obsługi Klienta i WC dla osób niepełnosprawnych;
- wymianę stolarki okiennej i drzwiowej zgodnie z zestawieniem,
- malowanie wszystkich ścian i sufitów wraz z usunięcie, starych powłok, tapet i z przygotowaniem powierzchni poprzez gipsowanie w pomieszczeniach wewnątrz budynku,
- wymianę posadzek na korytarzach,
- montaż obróbek blacharskich,
- wymianę parapetów wewnętrznych i zewnętrznych,

Instalacje elektryczne :

- demontaż istniejącej instalacji elektrycznej wraz z puszkami, gniazdami i włącznikami,
- wymianę istniejących przewodów elektrycznych,
- wymianę oświetlenia podstawowego, ewakuacyjnego i awaryjnego,
- wymianę rozdzielni elektrycznych,
- wykonanie nowej instalacji odgromowej,
- dostawę i montaż paneli fotowoltaicznych wraz z uruchomieniem na dachu stromym;
- wykonanie pomiarów oraz prób,

Instalacja wod – kan:

- wymianę instalacji centralnego ogrzewania, w tym demontaż i montaż instalacji c.o., montaż grzejników  z zaworami termostatycznym,
- wykonanie kompletnej  kotłowni gazowej wraz z zabudową kotłów  gazowych i podłączeniem do instalacji  Urzędu Miejskiego i Budynku Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej przy ul Słowackiego 6 ,
- wykonanie nowej instalacji wod-kan w pomieszczeniu WC dla osób niepełnosprawnych ,
- wymianę instalacji wod – kan w pomieszczeniach remontowanych łazienek,
- wykonanie instalacji klimatyzacji wraz z zabudową centrali klimatyzacji i jednostek wewnętrznych,
- wykonanie wymaganych pomiarów i prób.

Roboty dodatkowe :

- wykonanie nowych posadzek w pomieszczeniach biurowych z paneli podłogowych oraz wykładziny dywanowej,
- wymiana okna PCV,
- wymian drzwi stalowych, aluminiowych oraz drewnianych,
- wymiana parapetów wewnętrznych,
- wykonanie dodatkowych ławeczek kominiarskich, płotków przeciwśnieżnych oraz wzmocnienia pod montaż masztu antenowego na potrzeby RCB,
- remont biegów schodowych oraz spoczników klatek schodowych,
- wykonanie sufitu z płyt g-k wraz z obudową szachtów instalacyjnych,
- wymiana instalacji wod.-kan. w łazienkach, oraz w pomieszczeniu garażu,
- zmiana trasy instalacji c.o. ,
- wykonanie nowej instalacji słaboprądowej w korytkach kablowych,
- wykonanie oświetlenia zewnętrznego,
- wykonanie monitoringu zewnętrznego – kamery wraz z instalacją,
- uzupełnienie opraw oświetleniowych w pomieszczeniach łazienek piętra oraz w komunikacji,
- wykonanie instalacji odgromowej,
- zabudowa wyłącznika ppoż. dla fotowoltaiki oraz zmiany lokalizacji inwertera.

Pracownicy, którzy zajmują się ewidencją ludności, dowodami osobistymi, działalnością gospodarczą oraz Urząd Stanu Cywilnego na dzień przekazania informacji pracują w budynku tymczasowym przy ul. Kościelnej 4. Termin powrotu do głównej siedziby zaplanowano na koniec lutego br.  

Piotr Nienartowicz

Ta witryna internetowa wykorzystuje technologię plików cookie (tzw. "ciasteczek"). Zamykając poniższe okienko, automatycznie wyrażasz zgodę na wysyłanie cookies do Twojej przeglądarki. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information