Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021
Na podstawie art. 14 pkt 2 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U z 2019 r., poz. 1696 ze zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Lp. |
Zakres działania |
Osoba odpowiedzialna za realizację (art. 6 ustawy) |
Sposób realizacji |
Termin |
1. |
Powołanie koordynatora ds. dostępności i podanie do publicznej wiadomości |
Kierownik jednostki |
– zamieszczenie informacji na BIP |
Wrzesień 2020 roku |
2. |
Sporządzenie Planu działania na rzecz zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 |
Koordynator |
– przekazanie do akceptacji Burmistrzowi Miasta Kuźnia Raciborska |
Wrzesień 2020 roku |
4. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie:
|
Koordynator Administrator Systemu Informatycznego
|
Publikacja w BIP Urzędu danych adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami, wynikającymi z zapisów art. 6 ustawy ( np. dostosowanie strony internetowej do standardu WCAG 2.1, zapewnienie informacji w zakresie rozkładu pomieszczeń w budynku, wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza języka migowego |
realizacja w całym okresie działania koordynatora |
5. |
Analiza stanu obiektu Urzędu Miejskiego w Kuźni Raciborskiej pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy |
Koordynator Kierownik referatu inwestycji i budownictwa |
Przegląd stanu dostosowania obiektu w aspekcie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym i informacyjno-komunikacyjnym |
Listopad 2020 roku |
6. |
Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania administrowanego obiektu Urzędu Miejskiego w Kuźni Raciborskiej do minimalnych wymagań dotyczących dostępności |
Koordynator, Administrator Systemów Informatycznych |
Sporządzenie deklaracji dostępności ze wskazaniem na wymagania w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, wynikające z art. 6 ustawy |
Październik 2020 roku |
7. |
Analiza w zakresie zapewnienia dostępności alternatywnej w Urzędzie w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ze względu na ograniczenia techniczne i prawne |
Koordynator |
Podanie do publicznej wiadomości na stronie BIP Urzędu informacji wynikającej z art. 7 ustawy ze wskazaniem dostępu alternatywnego ( np. zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii – zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej |
Listopad 2020 roku |
8. |
Monitorowanie działalności Urzędu, o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
|
Cały okres realizacji działań |
9. |
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu |
Koordynator |
Uzyskanie danych o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, z uwzględnieniem uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności oraz zaleceń dotyczących usunięcia nieprawidłowości |
Luty 2021 r. |
10. |
. |
Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy |
Koordynator |
|